כתיבת קורות חיים מתוך ראייה שיווקית


כתיבת קורות חיים מתוך ראייה שיווקית

כשאתם ניגשים לכתוב את קורות החיים שלכם, עומדות בפניכם שתי אופציות מרכזיות – האחת, היא לפרט באופן לקוני כל עבודה ועבודה שעבדתם בה, מבלי להרחיב יותר מידי והאופציה הנוספת שעומדת מולכם, היא לכתוב את קורות החיים שלכם, מתוך ראייה שיווקית שתצליח לגרום לכם להתבלט מעל עשרות אם לא מאות מועמדים, שהגישו גם הם את קורות החיים שלהם לאותה משרה. אז איך כותבים קורות חיים מתוך ראייה שיווקית ולמה זה בכלל חשוב שקורות החיים שלכם ייכתבו מתוך ראייה שכזו?

על שדרוג קורות חיים וראייה שיווקית – למה זה חשוב?

בואו נתחיל קודם מלהבין למה הראייה השיווקית, היא חלק מרכזי ומהותי בכתיבת קורות חיים. את התשובה לשאלה הזאת, אפשר למעשה למצוא בכל מקום בשוק בו ישנה תחרות גדולה, שמצריכה מבעלי העסקים להשתמש בכלים שיווקיים שונים על מנת לשכנע את קהל הלקוחות שהמוצר או השירות שלהם, הוא לא רק הטוב ביותר, אלא גם מתעלה על אלו של המתחרים. גם בעולם העבודה, ישנה תחרות. תחרות בין המועמדים השונים – על משרה אחת.

מיהו בעצם קהל היעד של המועמדים השונים? המעסיק הבא שלהם. אבל בעוד שלבעלי העסקים יש מגוון של כלים העומד לרשותם, כמו מודעות, תשדירים, פליירים וכדומה – לרשותם של אלו המתמודדים על משרת החלומות, מול עשרות מועמדים אחרים, עומד כלי אחד ומרכזי – קורות החיים. לכן, חשוב שקורות החיים שלכם יכתבו מתוך ראייה שיווקית, שלא רק מפרטת מה עשיתם בכל משרה ומשרה, אלא גם שמה את הדגשים הנכונים על הדברים שיעזרו לכם לבלוט מבין כל השאר.

שדרוג קורות חיים מתוך ראייה שיווקית – מאיפה מתחילים?

מאיפה מתחילים לשדרג את קורות החיים, מתוך ראייה שיווקית שתקדם אתכם? ובכן, אחד הכללים המרכזיים שיכול לסייע לכם בכתיבה הוא שקורות החיים שלכם – זו ההזדמנות שלכם להשוויץ. אבל איך עושים את זה בצורה נכונה, מבלי להסתכן שהצד השני יקבל מאתנו מסר שגוי לגבינו? ע"י התמקדות בארבעה אלמנטים מרכזיים -   
א. הישגים – אם הצלחתם להגדיל את רבעון החברה הקודמת שעבדתם בה או עמדתם ביעדי המכירות שנקבעו לכם – זה הזמן לציין את זה.
ב. מומחיות – אם הקדשתם חלק נכבד מהקריירה שלכם להתמחות בנושא מסוים או שיש לכם ידע רחב ומקיף בתחום כלשהו או תוכנות מסוימות, כדאי לפרט את זה.
ג. יכולות ושפות – אתם בעלי יכולות ניהול גבוהות? יחסי אנוש מצוינים? יצירתיים? דוברים ארבע שפות? את כל הדברים האלו, המעסיק הבא שלכם רוצה לדעת, כי הרבה מעבר למה מה עשיתם בכל עבודה ועבודה, הוא גם רוצה להכיר אתכם.
ד. ערך מוסף – לא מעט פעמים, אנחנו נתקלים בלקוחות שאומרים לנו "לא, אבל אל תכניסו את זה לקורות החיים, זה לא רלוונטי". אבל האמת היא, שיכול להיות שתגלו שגם הדברים שנראים הכי לא רלוונטיים – מצליחים להעיד ולספר עליכם הרבה יותר מכל פרט אחר בקורות החיים ולמעשה, מעניקים לקורא ערך מוסף. כמובן שחשוב להבחין בין מה שעשוי לספק ערך מוסף ובין מה שעלול להראות כמידע תמוה בקורות החיים שלכם.

בסופו של יום, כתיבת קורות חיים מתוך ראייה שיווקית הופכת את קורות החיים שלכם ממסמך יבש, שמפורט בצורה קצרה שלא מעניקה למעסיק יותר מידי מידע לגביכם, למסמך משודרג ומעניין שמושך את העין.

לא יודעים מאיפה להתחיל לכתוב את קורות החיים? לא בטוחים איך להכניס את כל ההישגים והיכולות שלכם? בלהיות1 נשמח לעזור לכם לשדרג את קורות החיים שלכם, בין אם מדובר בקורות חיים לבכירים או בקורות חיים לחיילים, שרק השתחררו מהצבא! בנוסף, אנחנו מציעים מגוון שירותים נוספים, שידחפו אתכם להצלחה, כמו הכנה לראיון עבודה, כתיבת פרופיל לינקדין ועוד!

מוזמנים ליצור אתנו קשר עוד היום

טלפון: 03-6777127

מייל:office@lihiyot1.co.il

או השאירו פרטים כאן למטה!


Comments