לפרגן זה חשוב, אבל איך בכל זאת מומלץ לשווק את עצמך ולא את החברה בה עבדת 21.9.2012

דמיינו לעצמכם כי בעת חיפוש מועמד למשרת מנהל התפעול נקרו לידיכם קורות חיים של מר אל פקה המכילים את הפסקה הבאה:

2012-2008: חברת 'האלפקה השמחה'.

חברת האלפקה השמחה עוסקת בהצלחה מרובה מזה כ- 25 שנים בעיבוד שיער האלפקות האיכותי למגוון מוצרים בתהליך ידידותי לאלפקות ולסביבה. מגוון המוצרים של החברה כולל כבלי קפיצת באנג'י, מיתרים לכינור ולצ'לו, חצאיות סקוטיות וחומרי גלם לייצור מסוקים. לחברה קשרים ענפים בדרום אמריקה ופעילותה כוללת יצוא לארצות רבות. במסגרת תפקידי בחברה כיהנתי כחבר הנהלה והייתי אחראי על תפעול קו הייצור ועל התמיכה הפסיכולוגית באלפקות המשתתפות בתהליך.

מעבר ליתרונות הברורים של תיאור מאפייני החברה ופעילותה בקורות החיים, ומעבר ליתרונות הברורים שבעבודה צמודה ועל בסיס יומי עם אלפקות, שוגים מועמדים רבים ומקצים חלק נכבד מקורות החיים לתיאור החברות בהן עבדו על חשבון תיאור התפקיד אותו ביצעו בפועל. טעות זו נפוצה לצערנו בקרב מועמדים מתחומים שונים ובדרגים שונים, החל בעובד הזוטר וכלה במנהל הבכיר.

מטרתם של קורות החיים, בראש ובראשונה, היא לתאר את הניסיון המקצועי, הניהולי או הטכני שצברתם במהלך תפקידיכם השונים. מסמך קורות החיים שלכם בא להדגיש את יכולותיכם ואת כישוריכם. הוא אינו בא לייצג ולשווק את החברה בה עבדתם. פעמים רבות יש חשיבות גדולה לשלב תיאור קצר של החברה בכדי להבליט פן נוסף בתפקידכם בה, אולם יש להיות ערים לשמירה על המינון המתאים של תיאור החברה ביחס לתיאור התפקיד.

חשוב להבין – עצם העובדה שהחברה עסקה בתחום מסוים בהצלחה מרובה לאורך שנים, לא מבטיחה כי דווקא אתם יכולים למלא את המשרה הרלוונטית המבוקשת באופן הטוב ביותר. מכיוון שעל מרבית המשרות הפנויות נשלחות כמויות גדולות של קורות חיים, עליכם להפוך את מלאכת זיהוי הפוטנציאל בכם לקלה עד כמה שניתן.

בכדי להצליח בכך, נסו לשים לב לטיפים הבאים:

· זכרו: קורות החיים הם שלכם, לא של החברה בה עבדתם! הקפידו לתאר מה אתם עשיתם, מה היו תחומי האחריות שלכם, איזה ניסיון מקצועי, ניהולי או טכני צברתם ואילו משימות ופרויקטים הובלתם.

· היוצא מן הכלל: במקרים בהם ייתכן והוספת תיאור קצר על פעילות החברה תשיא ערך מוסף בהחלט ניתן לעשות כן. אולם, גם במקרים בהם מוסיפים תיאור קצר על החברה בקורות החיים רצוי להקפיד על המינון בין תיאור פעילות החברה ומאפייניה לבין תיאור התפקיד אותו ביצעתם בפועל.

· תוצאות, רבותיי, תוצאות: המטרה של בעל העסק המגייס אתכם היא להרוויח מכישוריכם, מניסיונכם ומיכולותיכם. בסופו של דבר, הכל מיתרגם, במודע או שלא, לתשובה על השאלה: 'מה ייצא לי מזה?'. בכדי לייצר קורות חיים אפקטיביים שיסייעו בידיכם להשיג את מטרותיכם השכילו לכלול בקורות החיים שלכם פירוט לגבי הישגיכם והצלחותיכם היכן שניתן ורלוונטי בכדי לספק מראש מענה על שאלה חשובה זו.

· עברית שפה קשה: בדקו, חיזרו ובדקו ואז בדקו שוב – דקדוק, ריווח, פיסוק, איות ושאר מרעין בישין. מסמך קורות החיים שלכם משקף אתכם. בשליחת קורות חיים שאינם ערוכים כהלכה, שהדקדוק בהם אינו תקין או שמכילים שגיאות כתיב, אתם משדרים חוסר רצינות, חוסר השקעה ואף זלזול. אם מועמד לא משקיע בקורות החיים שאמורים לייצג אותו בפני המעסיק, מדוע שישקיע בעבודה שיבצע? השקיעו עוד מספר דקות וודאו שאין אתם חוטאים בנושא זה ופוגמים בסיכוייכם.

 

צריך לזכור שכל מכשול או אתגר יכולים להפוך ליתרון גדול עם הראייה הנכונה ועם המגע הנכון.

לייעוץ אישי, שדרוג מקצועי של קורות חיים, כתיבה שיווקית של פרופיל מקצועי ללינקדאין והכנה לראיונות עבודה (כולל הכנה SOS בטלפון) צרו איתנו קשר ב: lihiyot1@gmail.com או בקרו אותנו ב: www.lihiyot1.co.il

 

לקריאה נוספת:                                                                          השרותים המומלצים שלנו:

אפקט שיקוף האישיות בכתיבת קורות חיים                                כתיבה מקצועית של קורות חיים

אני מתפטר! רגע, אולי כדאי בינתיים...                                       התאמה למשרה ספציפית ולמכרזים

אם אין אני לי – לינקדאין לי                                                                                                                    כתיבת פרופיל מקצועי ללינקדאין      

הפנייה הטלפונית מהמעסיק היא בעצם חלק מראיון העבודה             ייעוץ שיווקי וכתיבה שיווקית

                                     למחירון

             






בהצלחה רבה לכל מחפשי העבודה,

אילאיל פודלישבסקי לביא

להיות1

www.lihiyot1.co.il

לא מוכרים רק מוצר, מוכרים תפיסה ושירות