איך לא להפוך את כיפה אדומה ליפהפיה הנרדמת? קצת טיפים על שיווק 8.7.2011

ישנן דרכים רבות להקריא לילד סיפור. ניתן לעשות זאת בצורה מונוטונית, חסרת עניין וחיות, ובכך להרדים אותו (ואולי גם את עצמכם). לחילופין, אפשר לכבוש אותו באמצעות הצגה תיאטרלית ומהנה, משולבת תנועות ידיים ומשחק של דמויות. המטרה של מאמר זה היא להדגים כיצד באמצעות מעט השקעה ושימוש במספר כלים בסיסיים של פרסום ושיווק, ניתן לעשות את ההבדל גם באתר שלכם:

תיאור עשיר - הימנעו  משפה דלה ו'יבשה'. ניתן להרבות בתיאורים וסופרלטיבים על מנת להפיח חיים בטקסט שלכם. לדוגמא, את המשפט: 'אנו מוכרים מחשבים ניידים' ניתן גם לנסח: 'אנו מוכרים מחשבים ניידים עוצמתיים, אלגנטיים ופורצי דרך המיועדים למשתמשי הקצה המעוניינים בטוב ביותר'.      

שפה ראויה - היזהרו משימוש במילים שעלולות לפגוע בקהל היעד שלכם. מרגע שאתר  עולה לאינטרנט הוא פתוח לקהל הרחב ואנשים מכל לאום, דת, גזע ומין נחשפים אליו. שימוש במילים או תיאורים שעשויים להיות פוגעניים, מעליבים או פשוט עלולים שלא להתפרש נכונה, הוא מיותר ומזיק.

שימוש בתמונות - הקפידו לשלב תמונות ומדיה באתר שלכם. דאגו שהתמונות תהיינה רלוונטיות ושתארנה את המוצר שלכם באור חיובי. לדוגמא, אם אתם מוכרים מוצרי לימוד ובוחרים לשלב תמונה של תלמידים, חשוב שהם ייראו מוצלחים ושמחים. האלמנטים החיוביים בתמונה יקרינו על המוצר שלכם. לאחר שבחרתם תמונה, הוסיפו לשם קובץ התמונה את שם החברה או המוצר שלכם, כך שגולש שייתקל בה במנוע החיפוש ידע שהיא מקושרת אליכם.

בני אדם במקום דוגמנים - בפרסום המוצר שלכם השתמשו באנשים מן השורה אשר הגולש הממוצע יוכל להזדהות עמם. בעוד שדוגמנים או דמויות לא מציאותיות יוצרים תחושה של ניכור וריחוק, אדם 'ממוצע' גורם לגולש להרגיש כאילו אחד מחבריו או מכריו הקרובים הוא זה אשר ממליץ לו על המוצר.

אמינות מקצועית - ישנה חשיבות עליונה לשמירה על האמינות המקצועית שלכם. לכן, הקפידו שאתם ערוכים לענות על כל שאלה שעלולה לעלות מהפרסום באתר, ושאתם מוכנים לגבות כל הצהרה וטענה שהוצגה בו. כמו כן ודאו שכל המידע באתר מעודכן ושכל מוצר ושירות שאתם מציעים זמין במלאי. טעויות או חוסר תשומת לב עלולות לעלות לכם במוניטין המקצועי.

אפקט העדר - בני אדם מטבעם הם חיה עדרית (דיברנו כבר על מילים פוגעניות?). ילדים שבבית לא היו חולמים להרים צעצוע מהרצפה, מגיעים לגן ומסדרים אותו כמו מסדר צבאי. למה? כי כולם מסביבם עושים את זה. לכן גם בעולם הפרסום לא מזיק לנגן על האינסטינקט העדרי. משפטים כגון: 'כולם כבר פה, מה איתך?' או 'הצטרף לטרנד שסוחף את ישראל' אף פעם לא מזיקים. מצד שני אנשים גם אוהבים להרגיש שהם יחידי סגולה, מיוחדים, מעניינים וראויים ליחס אישי. על כן ניתן גם לשלב סלוגנים כדוגמת: 'איתך כל הדרך', 'אנחנו כאן בשבילך', 'נותנים לך את כל תשומת הלב' ועוד ועוד.


הרשימה הקצרה הזו של כללי ה'עשה ואל תעשה' מהווה רק את קצה הקרחון של הכלים והאפשרויות לשדרוג ושיפור האתר והעסק שלכם. הפרסום והשיווק הוא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מעסק מוצלח, ועל כן אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו כבר היום ב www.lihiyot1.co.il

לחוות דעת מקצועית בחינם, ולייעוץ וליווי שיווקיים ומקצועיים.

 

לקריאה נוספת:

כותבים מאמר שיווקי לאינטרנט?

למילים שלכם יש כח - טעויות נפוצות בבניית ובקידום אתרים

 

למחירון

                              

בהצלחה רבה,

אילאיל פודלישבסקי לביא

להיות1

www.lihiyot1.co.il

לא מוכרים רק מוצר, מוכרים תפיסה ושירות


Comments