למילים שלכם יש כח - טעויות נפוצות בבניית ובקידום אתרים

האתר שלכם מהווה נקודת מכירה משמעותית ביותר עבור העסק, ולעיתים – נקודת המכירה היחידה! הוא עובד 24 שעות ביממה, לא יוצא לחופשות ובדר"כ אין לו דרישות ייחודיות או אירועים משפחתיים (אולי ב- web3.0 התמונה כבר תשתנה).

אספנו עבורכם מספר טיפים ודוגמאות לבנייה נכונה ואפקטיבית יותר של אתרים שמאפשרת לגולשים למצוא את מבוקשם מחד, ומאפשרת לאתר לקבל תוצאות טובות יותר במנועי החיפוש מאידך.

עומס ומיקוד – ברור ומובן שהאתר שהעלתם לאוויר בעמל רב ובמאמצים רבים מסב לכם גאווה רבה. נתקלנו בלא מעט לקוחות שמרוב אותה גאווה, העמיסו על האתר ועל דף הבית שלהם כל כך הרבה חומר, מידע, אפשרויות ונושאים, שכבר לא היה ברור מה מטרתו המרכזית של האתר, מה הגולשים אמורים להפיק ממנו ומה אתם רוצים להשיג ממנו. נסו להישאר ממוקדים – אין בעיה להעלות לאתר תוכן רב ואיכותי, אולם שימו לב שממשק הגלישה נשאר נוח ואינטואיטיבי, ושהמראה לא יגרום לגולש שנכנס לאתר לסבול מעוויתות בגבה הימנית ולחפש בהיסטריה את כפתור ה- Back.

תוכן איכותי ובעל ערך – בהמשך לנקודה הקודמת, הקפידו על כך שהאתר שלכם יכיל מידע איכותי, רלוונטי ובעיקר, בעל ערך לגולש. האתר הכי מושקע בעולם לא ישכנע גולש אחד לבצע פעולה בה אתם חפצים אם הוא אינו תורם לו או מוסיף לו בדרך כלשהיא.

צור קשר – ציידו את הגולשים שלכם במספר דרכים ליצירת קשר עמכם ודאגו לפרסם זאת במספר מקומות בולטים באתר. טופס צור קשר, כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון, פקס וכו', כל אלה מקלים על הגולש שכבר בחר להתעניין וליצור אתכם קשר, לעשות זאת בקלות. קחו אתם את האחריות ליצירת הקשר וודאו שאתם חוזרים אל הגולשים שהשאירו פרטיהם במהירות.

כתיב ודקדוק – אין דבר מרגיז יותר מלקרוא תוכן באתר ולהיתקל בשגיאות כתיב, טעויות דקדוק, פסקאות ארוכות ללא סימני פיסוק ועוד. זה מקנה תחושה של זלזול, חוסר השקעה וחוסר רצינות. אם אתם לא משקיעים מספיק באתר ובתוכן, למה שהגולש ישקיע זמן בכם?

מילות מפתח – דאגו להגדיר ולאתר מספר מילות ומונחי מפתח רלוונטיים לתחום בו אתם עוסקים וודאו כי קיימת התייחסות נאותה ומשמעותית לרוחב האתר לביטויים אלה. ניתן להשתמש בכלי מילות המפתח של AdWords מבית גוגל לאיתור מילות מפתח נוספות, פשוט הקלידו בגוגל: "כלי מילות המפתח".

עיצוב מוכוון מכירה/הנעה – וודאו שעיצוב האתר, ובעיקר עיצוב דף הבית, פורס בפני הגולש את מרכולתכם באופן הנגיש, המשכנע והשיווקי ביותר, כך שתנצלו את מירב הפוטנציאל שבשניות הראשונות של המפגש בין הגולש לבין האתר למיקוד תשומת הלב בשירותים או במוצרים אותם אתם מציעים, או בפעולה שברצונכם שהגולש יבצע.

שימוש נכון בתמונות – התמונות מהוות כלי יעיל למשיכת תשומת הלב של הגולש, אולם ניתן לנצלן גם מבחינת קידום אתרים. וודאו כי אתם, או בונה האתר שלכם, עושים שימוש בתגיות title (טקסט המופיע כאשר מרחפים עם העכבר מעל התמונה) ו- alt (טקסט המופיע במקרה וטעינת התמונה לא צלחה) לכל תמונה ותמונה, מנועי החיפוש מייחסים לכך חשיבות.

העין השלישית – היעזרו תמיד בעוד חוות דעת של חבר, בן משפחה, מכר או גורם מקצועי (לחוות דעת, ייעוץ וליווי מקצועיים אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר על פי הפירוט בתחתית הדף). כך תוכלו ללמוד על טעויות עיצוביות ומבניות הקיימות באתר וללמוד על דפוסי ההתנהגות במפגש עם אתרכם.

תוכן עדכני – נושא זה חשוב ביותר. דאגו לצייד את האתר שלכם בתוכן בעל ערך אך גם עדכני! אתר שעודכן בפעם האחרונה לפני המהפכה התעשייתית לא יזכה לדירוג מרשים בקרב מנועי החיפוש או בקרב הגולשים.

זיכרו - לקוח מרוצה יספר בממוצע רק ל- 5 מחבריו. לקוח לא מרוצה יספר לפחות ל- 20 מחבריו. ברשת – זה כבר בקנה מידה גדול יותר, נעשה באופן מהיר יותר והרבה יותר קל ונגיש ליתר הגולשים.

לחוות דעת מקצועית בחינם, ולייעוץ וליווי שיווקיים ומקצועיים אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו.


לקריאה נוספת:

כותבים מאמר שיווקי לאינטרנט?

למילים שלכם יש כח - טעויות נפוצות בבניית ובקידום אתרים

 

למחירון

 

בהצלחה רבה,

אילאיל פודלישבסקי לביא

להיות1

www.lihiyot1.co.il

לא מוכרים רק מוצר, מוכרים תפיסה ושירות


Ċ
BE1 Digital Marketing & Business Development,
10 במאי 2011, 6:50
Comments