לינקדאין הרשת המקצועית הרחבה

לינקדאין הרשת המקצועית הרחבה

שנות ה-2000 מאופיינות ברקימת קשרים מקצועיים וחברתיים דרך הרשתות החברתיות, כאשר בין הרשתות הגדולות נמצאות: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין. היום קיימת נגישות מגוונת ובעלות אפסית לשמירת קשרים מסביב לעולם, זאת בניגוד לעבר שהתקשרות הייתה בדרך כלל מוגבלת (מכתבים, טלפון) ולרוב יקרה יותר. בעזרת הרשתות החברתיות, אנו נחשפים לעולמות של אנשי אחרים, בעלי שפות שונות ורקע שונה משלנו – מה שיכול להוביל להתפתחויות, שיתופי פעולה והרבה דברים חיוביים.

חלק מן הרשתות נועדו בעיקר לשימור קשרים חברתיים ואילו חלקן, מיועדות בעיקר לשימור ופיתוח קשרים מקצועיים. לצורך העניין, הרשת החברתית המקצועית – לינקדאין – נחשבת לרשת המקצועית הרחבה ביותר בעולם. כיום, ניתן למצוא עובדים, מעסיקים, מנהלים, משקיעים ויזמים, כמעט בכל תחום ובמגוון תפקידים.

לינקדאין – אז איך מתחילים?

פותחים פרופיל אישי, בפרופיל מוסיפים את קורות החיים שלכם – את כל הניסיון שעברתם במהלך החיים, במקרה הזה המשפט - כל המוסיף גורע הינו שגוי. מומלץ להוסיף פרטים רבים ככל שניתן על מנת להראות נוכחות חזקה ברשת. כמובן שהפרטים צריכים להיות מקצועיים ורלוונטיים לשיווק הניסיון והידע שלכם. בנוסף, וודאו כי השפה הכתובה באנגלית הינה נכונה ואין בנמצא טעויות כתיב, הגהה ודקדוק. תוכלו לבקש ממכרים שימליצו עליכם בפרופיל - המלצות תמיד יתקבלו בברכה.

הרחבת נטוורקינג

התחילו לחפש אנשים בתחום שלכם, בעלי תפקידים זהים או כאלו שיכולים להיות קשורים אליכם מקצועית בצורה כזאת או אחרת. הוספת אנשי קשר רלוונטיים בתחום, מועילה לנראות הפרופיל ומי יודע, אולי יום אחד תיווכחו שלשמור קשרים זה דבר מועיל, בייחוד שהיום אפשר לעשות זאת כל כך בקלות. אפילו ברמת המקרו - חברות גדולות רבות בוחרות לאתר מועמדים למשרות דרך רשת הלינקדאין .

B2B – לינקדאין ככלי עסקי

לא כל העסקים פונים ללקוחות ואילו הרבה מהם הם B2B שהינם עסקים, אשר מציעים שירותים לעסקים אחרים. וכאן נכנסת לתמונה רשת הלינקדאין, שהיא מותאמת במיוחד לעסקים מסוג זה. עסקים רבים, שאין להם מענה מקצועי מתאים בכלים שמציע הפייסבוק למשל, פותחים דף מקצועי בלינקדאין, יוצרים נוכחות עסקית ברשת ומתחילים לייצא הודעות עסקיות לקהל רלוונטי.

ההודעות הנשלחות חייבות להיות מנוסחות בצורה שיווקית – עסקית, אך עם זאת, בדרך שאינה שיווקית – אגרסיבית, שעלולה להבריח את הלקוח הפוטנציאלי, אלא כזו, שיש בכוחה לעניין אותו לשמוע פרטים נוספים אודות החברה. אפקטיביות ההודעות תלויות לא רק במסר הכתוב, אלא גם בשאלה האם שלב הוספת אנשי הקשר בוצע בצורה נכונה ורלוונטית לפעילות העסקית שלכם. כך, בשיטת שני השלבים, ניתן למצוא אנשים ועסקים רלוונטיים שיובילו לשיתופי פעולה קטנים וגדולים.

רוצים גם אתם לפתוח פרופיל מקצועי בלינקדאין ולא יודעים מהיכן להתחיל?

להיות1 מתמחה בכתיבת קורות חיים ופרופיל לינקדאין באנגלית ובעברית.

מוזמנים להתרשם כאן באתר וליצור אתנו קשר בטלפון: 03-6777127 או במייל: office@lihiyot1.co.il. 


Comments