איך להתנהג נכון מול המעסיק ובצוות משותף?

איך להתנהג נכון מול המעסיק ובצוות משותף?

תארו לכם מקום עבודה בו החוקים אינם קיימים כלל - כל עובד מתנהל לעצמו, אין מנהל ואין פיקוח על התנהלות העובדים. לרוב, במצב זה, סביבת העבודה לא תתנהל כפי שמצופה מסביבת עבודה נורמלית וזו אף תקרוס לאחר זמן מה. כאשר סביבת העבודה נמצאת ללא פיקוח, הכוונה ותיאום ציפיות של מעסיקים, היא לא תשרוד למשך תקופה ארוכה.

עשו ואל תעשו בהתנהלות מול הבוס שלכם
בין אם הנכם עובדים חדשים או ותיקים במקום העבודה שלכם, סביר להניח שהבנתם כי יש לכם אחריות כלפי המעסיק. כמעט בכל עבודה קיימים דרגות שונות של תפקידים הברורות לכולם, כאשר כל אחד יודע את רמת סמכותו ומתנהל לפי מה שנקבע בעת קבלתו לעבודה. כדי לשמור על אווירה חיובית במשרד יש לבוס או למנהל אחריות לנהוג בעובדים שלו בהוגנות, אך במקביל, גם לעובדים יש אחריות לנהוג בכבוד בתוך הסדר הקיים – הן כלפי בעלי הסמכות והן כלפי עמיתיהם לעבודה.

התפרצות משדרת זלזול
זכרו כי קיימים כללים ברורים בעת ניהול שיחה בעבודה עם המעסיק, למשל, לגבי האופן שבו הנכם מנהלים את השיחה. התפרצות בצורה בלתי הולמת לדבריו של המעסיק עלולה לשדר חוסר קבלה של הסמכות שלו ואף לשדר זלזול בדבריו או במעסיק עצמו. לגיטימי הדבר שאינכם מסכימים עם כל החלטה שהמעסיק לוקח, אבל ישנה דרך מנומסת להעביר את המסרים. העברת ביקורת שלא במקום בפני המעסיק על התנהלות החברה, לרוב לא תעבור לסדר היום כרגיל.

ניתוק חיים אישיים
אין ספק שכיף לשתף את המעסיק והשותפים שלכם לעבודה בחוויות ובפרטים לגבי החיים האישיים, אך זכרו שקיים גם גבול בין השניים. כל עוד המעסיק אינו מבקש שתספר לו עניינים אישיים אל תלאה אותו בסיפורים שאינם מתאימים למצב היחסים שלכם. כיוון שלכל אחד ואחת קיימים חיים אישיים מחוץ לענייני העבודה, סביר להניח שהסביבה האישית תהווה השפעה מסוימת על סביבת העבודה. נכון שזה לא פשוט לפעמים, אבל נסו לנתק את הבעיות ולהשאירם מחוץ לעבודה, במידה ועובר עליכם יום קשה שבו אינכם מצליחים להשאיר את הבעיות מחוץ למשרד - חשוב לשתף את המעסיק, על מנת שיבין את המצב בו אתם נמצאים ואף יוכל לסייע לכם.

מקצועיות שווה אכפתיות
כאשר משדרים אכפתיות ומוכנות להקדיש מעבר למה שמצופה, זה משדר מקצועיות. לקיחת חלק באחריות נמדדת גם ברגע שמתעוררת בעיה בעבודה, זה קורה כאשר עוברת אצלכם המחשבה כי בעיה בעבודה היא בעיה המשותפת גם לכם – חשיבה שכזו תאפשר לצוות המשרד גם להיות מגובש יותר.

שיתופיות בצוות
צוות משמע עבודה בקבוצה הפועלת בשיתוף פעולה הדדי, תוך תלות מקצועית מסוימת אחד בשני. כאשר אחד מן העובדים בצוות מתנער מאחריות ואינו עושה את תפקידו כפי שנדרש ממנו, כל מערכת העבודה נסדקת ועלולה להיפגע. כל עובד ועובד חשוב וחלק מרכזי ממערכת העבודה. כיוון שמערכת העבודה בנויה בצורת פירמידה, כל עובד שיטה הצידה יפיל את הפירמידה ביחד עמו.

למידע וייעוץ נוסף בתחום העבודה ולשירותי הכנה לראיונות עבודה וכתיבת קורות חיים
השאירו פרטים או צרו קשר בטלפון 03-6777127 או במייל: office@lihiyot1.co.il



Comments