איך לנצל את לינקדאין כדי להשיג את מישרת החלומות? כל הפרטים בכתבה הבאה

כשלקוחות מבקשים את עזרתי בתחום חיפוש העבודה, הדבר הראשון שאני עושה הוא לשכלל את פרופיל הלינקדאין שלהם. תוהים מדוע?

ובכן, כאשר מעסיקים שוקדים על תהליך החיפוש והגיוס למשרה מסוימת, אחד מהצעדים הראשונים שלהם יהיה לעבור על אתר לינקדאין, ושם אתם צריכים לככב.

כמובן שהכוונה כאן בלככב היא לתפעל את הפרופיל שלכם בצורה בה הוא יהיה עדכני ואקטיבי באופן שוטף, מה שיציב אתכם בראש הלהקה. פרופיל עדכני ומפורט, השתתפות פעילה בקבוצות, העלאת נושאים מקצועיים בתחומכם ועוד, הם אלה שיציבו אתכם במקום נראה לעין.

אל תחששו מהיותכם מושא ה"ציד" בתפקיד מחפשי העבודה. פוזיציה זו היא דווקא עדיפה על זו של הצייד, המגייס, כיוון שעבורכם התהליך זורם ביתר קלות וברוב המקרים גם עשוי לטמון בחובו משכורת נאה עבור רכש חדש ואטרקטיבי - אתם.

אין צורך להיבהל. עריכת פרופיל הלינקדאין שלכם ושדרוגו הוא לא בגדר מדע טילים. ניסחנו עבורכם ארבעה שלבים ענייניים שיעזרו לכם בבניית הפרופיל הכי חד בקלמר:

לינקדאין

1.      צרו לעצמכם כותרת מתאר ייחודית

הרבה חושבים שהכותרת הנמצאת מתחת לשם שלהם אמורה לייצג פונקציונאליות מסוימת הקשורה בהם. זוהי טעות! זו בעצם השורה שאמורה לתאר במשפט אחד את היתרון החזק ביותר שלכם. אל תתעלמו ממנה, נצלו אותה בחכמה בדיוק עבור זה.

 

כדי להבהיר את ההבדל בין שני סוגי הכותרות, ניתן לעיין בדוגמה הבאה: כותרת "מנהל מכירות אזורי בחברה מסחרית" (כותרת פונקציונאלית), לעומת כותרת (דוגמה כללית לחלוטין) "אחראי ומוביל תהליכים עם תשוקה למדיה חברתית" (כותרת מתאר). שימו לב כי כותרת נכונה לא רק תאותת למעסיקים על היותכם מועמדים, אלא גם תציב את הפרופיל שלכם כמועמד מועדף.

 

2.      תמונת פרופיל מהוקצעת וייצוגית

תמונת הפרופיל שלכם צריכה לייצג אתכם כאילו כך אתם עומדים להגיע לראיון עבודה בפועל. היא צריכה להראות למעסיק או ללקוח פוטנציאלי איך אתם, כמבצעי השירות, מציגים עצמכם בציבור ולמעשה גם מייצגים אותם.

האופציה של לא לכלול תמונת פרופיל אינה מקובלת כלל. דבר שכזה יראה למעסיקים פוטנציאלים כאילו הנכם מנסים להסתיר דבר מה, או שאינכם רציניים בעניין חיפוש העבודה.

 

3.      מתומצת ולעניין

החלק המסכם אתכם בפרופיל צריך להיות תמציתי וקולע, לא יותר מפסקה. כאן המקום להדגיש את הישגי המפתח שלכם וכמובן לנתב אותם גם לפועלכם בעתיד. רבים האנשים שמנצלים חלק זה בפירוט נרחב של כל מה שעשו במהלך השנים כולל שנות הלימודים שלהם. בכך, למעשה מתפספסת ההזדמנות להעביר באופן תמציתי את המסר המרכזי אותו אתם חפצים להעביר.

 

4.      תיאור מקצועי - ציינו רק את הקרם דה לה קרם

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בבניית הפרופיל היא תוצאה סופית המציגה את המועמד כמתאמץ יתר על המידה. הרבה פעמים רואים בקורות החיים פירוט עובדות רבות וסבוכות מידי שאינן מציגות את היתרון של המועמד על פני האחרים.

התמקדו בהישגים החשובים יותר שהשגתם וציינו אותם כנקודות מודגשות.

על פי רוב אין צורך לפרט את ידיעותיכם בתוכנות האופיס השונות, כגון אקסל, וורד ופאואר פויינט (אלא אם אתם שולטים למשל ביישומים פיננסיים מורכבים באקסל או בטבלאות Pivot). רוב מי שהתנסה בעבודה בסביבה ממוחשבת לבטח יודע להשתמש בהן בדיוק כמוכם. לעומת זאת, עדיף כי תציינו איך התנהלתם במומחיות בתוכנת CRM או תוכנה רלוונטית לתחום העיסוק המקצועי שלכם, למשל.

 

זכרו, אם מרוב עצים לא יראו את היער, מעסיקים פוטנציאלים יפספסו את פירות הייחודיות שלכם. דווקא אם תאביסו אותם בסלסילה מלאת ביצי אינפורמציה, תהיה לזה השפעה הפוכה של אכילת יתר, לעומת שביעות רצון.

 

Apr. 27, 2015

נותרו לכם עוד שאלות ולבטים?

צרו איתנו קשר ב lihiyot1@gmail.com או או בפנייה טלפונית למספר 03-6777127 נשמח לעזור!


   צור קשר עכשיו אנו ממתינים!

השירותים המומלצים שלנו:

הכנה לראיון עבודה

שדרוג קורות חיים

התאמה למשרה ספציפית ולמכרזים

כתיבת קורות חיים אקדמיים


בהצלחה רבה לכל מחפשי העבודה,

אילאיל פודלישבסקי לביא

להיות1

www.lihiyot1.co.il

לא מוכרים רק מוצר, מוכרים תפיסה ושירות

   צור קשר עכשיו אנו ממתינים!

 

 

Comments